مشکل Help دلفی 7 در ویندز 7 ( Delphi 7 Help in Windows 7):


احمد ابراهیمی

aebrs@yahoo.com
اگر بخواهید از محیط برنامه نویسی دلفی 7 در ویندوز 7 استفاده کنید، احتمالا به مشکل استفاده از راهنما یا Help ویندوز روبرو خواهید شد.

موضوع از آنجا ناشی می شود که در نسخه ویندوز ویستا و ویندوز 7 مایکروسافت تصمیم گرفته تا کار با فایلهای محبوب WinHelp را خاتمه داده و دیگر آنرا بعنوان استاندارد پوشش نمی دهد. در عوض از Help جدید با فرمتهای HTML Help بعنوان استاندارد پشتیبانی می کند.

این مشکل بویژه اگر شما برنامه های خود را نیز با استفاده از این گونه فایلهای راهنما پشتیبانی می نموده اید ، رخ خواهد داد زیرا کاربر برنامه نیز با زدن کلید راهنما با یک صفحه در مرورگر مواجه خواهد شد که بیان کننده قدیمی بودن فایل و عدم دسترسی به اطلاعات است و در حقیقت این ابهام را بوجود می آورد که برنامه شما دیگر قدیمی شده و به درد نمی خورد

در هر حال راهکارهای مختلفی را می توان برای این مشکل تعریف کرد که بصورت مختصر دو روش آن توضیح داده می شود

در روش اول که اهز همه بهتر است شما اقدام به تبدیل برنامه Help نرم افزار نموده تا در دسترس برنامه قرار گیرد. برنامه های مختلف قوی و ضعیفی برای این تبدیل وجود دارد که با استفاده از آنها فابلهای فرمت قدیم را می توانید به فایلهای با فرمت جدید و سازگار با ویندوز تبدیل کنید و در آخر باید این فایل را به برنامه مورد نظر خود معرفی (الحاق) کنید.

در روش دوم شما سعی می کند این مشکل را با تغییر در سیستم عامل ( در اینجا ویندوز 7 ) حل کنید. به این ترتیب به سیستم عامل اعلام می کنید که فایل های قدیمی را استفاده نماید.

برای این منظور دو روش وجود دارد. در یک روش باید فایل WinHlp32.exe را جستجو نموده و آنرا پیدا کنید. توصیه می شود تا این فایل را تغییر نام داده و به winhlp32old.exe یا مانند آن تبدیل کنید. سپس از روی سیستمهای ویندوز ایکس پی فایل هم نام آنرا پیدا نموده و به مسیر ویندوز 7 خود کپی کنید.

روش دوم که آنرا در ویندوز 7 خود اجرا نموده و مشکلی نداشته ایم استفاده از راه حل مایکروسافت می باشد. در این روش به سایت مایکروسافت وصل شده و فایل به نام Windows6.1-KB917607-x86.exe را دریافت و آنرا در سیستم خود اجرا می کنیم. به این ترتیب تغییری که مد نظر ماست رخ داده و سیستم عامل من بعد از روش قدیمی استفاده از فایل های راهنما نیز پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است که هنگام راه اندازی این نرم افزار در ویندوز ویستا نیز با همین مشکل مواجه خواهید شد که راه حل مشابه را باید با فایل صحیح انجام دهید. البته فراموش نشود که در راه اندازی نرم افزار دلفی 7 در ویندوز ویستا و ویندوز 7 با مشکلات دیگری هم مواجه خواهید شد اگر بتوانم راهنمائی کنم خوشحال خواهم شد. با من تماس بگیرید.

با تقدیم دعا و احترام

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا